Walter Rhodes
Do³±czy³: 16 Lis 2024 Posty: 5
|
Wys³any: Sob Lis 16, 2024 14:44 Temat postu: hälsa och hushåll |
|
|
Det här är problemet Mike. J hälsa och hushåll ag undrar varför du alltid kastar stenar på konservativa, evangeliska eller katolska, arminianska eller kalvinistiska. Det verkar som om den här bloggen, ända sedan mr Spencers avgång för att vara med Herren, alltid har varit ett utbrott mot någon form av fundamentalism, evangelikalism, eller konservativ kristendom. Ibland undrar jag om du verkligen tror att du gör detta för att vara till välmenande tjänst för kungariket eller bara en personlig skvaller eftersom du känner att traditionell ortodox kristendom har varit alltför snävt sinnade mot grupper som saknar rättigheter.
Vår Gud är både en rättvis och barmhärtig Gud. Vi kommer att hållas ansvariga för de saker vi har gjort som orsakat sorg för våra medmänniskor och Gud. Men Jesus bad när han korsfästes att Fadern skulle förlåta dem eftersom de inte visste vad de gjorde. Vet någon av oss verkligen vad vi gör? Vi försöke sjukvård r förstå saker och ting och göra det vi tycker är bäst, men i slutändan måste vi förlita oss på Guds kärlek och barmhärtighet. Jesus visade oss det om och om igen. Aposteln Petrus förnekade att känna Jesus efter att ha bekänt sig tro inför Jesu ansikte att han var Guds Son. medicinska förnödenheter & utrustning Förlåt Jesus honom? Självklart.
Samma människor som hjälpte min familj när min far avskedades från gruvorna. Samma människor som hjälper när någon sänker sina livsbesparingar i ett litet företag och det misslyckas... familj, kyrkor, regering etc... Människor gör dumma val hela tiden eller dåliga saker händer dem hela tiden det finns bestämmelser för det. Jag är mycket mer sympatisk för dem än jag är för en grupp människor som investerade sina livsbesparingar i ett koncept, som hade varit sant, skulle involvera dem glatt skratta åt lidandet av mig själv och mina nära och kära...
På Internet Monk välbefinnande & avkoppling hade vi lite kul på hans bekostnad förra veckan, helt förutseende detta resultat. Sedan misslyckandet med hans "Domedagen\" förutsägelse, har \"Jag sa det\" kommit rullande in från alla håll. Några få har säkert uttryckt oro över besvikelsen hos hans anhängare och har nått ut till dem på olika sätt, men för det mesta har hans misslyckande gett komikerna näring. Världen har hånat. Många framstående kristna har kallat honom en falsk lärare och har visat att hans prognoser är off base och dumdristig, en känsla som jag inte kan hålla med om. Hans läror har blivit fullständigt misskrediterade.
Det är i tider som dessa som jag verkligen älskar att vara katolik, magisteriet finns där för att förhindra denna typ av nonsens, vi kan argumentera om de små sakerna och några av de historiska frågorna. Men dessa är män som ägnar sina liv åt att se till att dogmet kyrkan följer är sundt, jag vet hur vissa känner. Men jag tycker att det är en bra startplats, jag har inte stängt av mitt sinne, och jag studerar fortfarande. Men om jag har gått långt söder om deras läror så måste jag ompröva mina, jag använder hälsa och hushåll dem helt enkelt som en markeringspunkt för systematisk teologi.
Alkaliska och zink kolbatterier innehåller vanligtvis en mangandioxidkatod och en zinkanod. Elektrolyten i ett alkaliskt batteri är vanligtvis kaliumhydroxid eller natriumhydroxid, medan elektrolyten i ett zinkkolbatteri är ammoniumklorid eller zinkklorid. De representerar cirka 70% av batter imarknaden. Tidigare tillsattes kvicksilver för att förhindra korrosion och skapandet av vätgas. Nya lagar har begränsat halterna av kvicksilver som tillåts i alkaliska batterier och zink-kolbatterier. Idag måste alkaliska batterier på marknaden ha nolltillsatt kvicksilver. |
|